Jumaat, 9 September 2011

Adakah Cinta Itu Milik Ku?


Aku berlari mencari Cinta
tapi diriku tak mampu mengapai dia
Aku tersungkur kerana Cinta
luka berdarah mengenangkan dia

Aku jadi lupa kerana Cinta
hingga kini harapanku tak putus untuk dia
menunggu hadir datang si dia
harapanku palsu musnah berlaka

Cinta oh cinta
berapa ramaikah yang musnah kerana Cinta
berkorban masa nyawa dan harta
untuk cinta yang belum pasti benarnya

Ya Allah janganlah kau biarkan batinku tersesak
kerana cinta yang punuh dengan pura-pura
aku tak mampu berhadapan dengan masa
angan-anganku panjang sedang kakiku di rantai dengan usia

Wahai wanita yangku puja
rupamu cantik bagai mawar di taman bunga
namun durimu sangat berbisa
aku hanya mampu memandangmu sahaja

Ya Allah jodohkanlah aku dengan wanita soleha
menemani aku hingga di hujung usia
taat pada Allah Rasul dan suaminya
agar agamamu terpelihara.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Kisah wanita dan Rasulullah

Suatu hari ada wanita muslimah datang ke Pasar Bani Qainuqa’ untuk suatu keperluan yang ia perlukan. Ia menghampiri salah satu pedagang Yahu...