Rabu, 7 Julai 2010

Sebab Kenapa Wanita Cepat Nampak Tua......


Ada segelintir kaum suami mudah mencari perempuan lain kerana menganggap isteri mereka sudah tidak cantik, nampak tua dan gemuk..

Tapi tahukan anda semua... wahai kaum suami sebab-sebab yang menjadikan para wanita khususnya isteri & ibu cepat nampak tidak menarik di mata anda?

1. Tahukah anda, jika kita makan dengan perlahan dan mengunyah makanan sehingga benar-benar hancur, ia akan membantu proses penghadaman perut kita berjalan dengan baik, sekaligus mengelakkan kita jadi gemuk.. tetapi kasihan kaum ibu ni, terpaksa makan cepat-cepat, telan terus tanpa sempat dikunyah kerana nak memujuk anaknya yang menangis. Tapi si suami....layan jer.. sambung makan, buat-buat tak dengar anaknya menangis. So, wanita pun mudah jadi gemuk sebab makanan tak sempat nak hadam betul-betul.

2. Wanita juga mudah gemuk kerana sifat mereka yang tidak suka membazir.
Makanan yang tidak habis dimakan oleh anaknya, maka dialah yg akan menghabiskannya pulak." Sayang katanya....takut membazir ". Membazir itukan amalan syaitan. Si suami pulak dengan riaknya mengatakan “kau ni kuat betul makan!”

3. Bila anak menangis tengah malam nak minum susu, bapaknya akan tidur mati. Kalau yang dengar pun buat-buat tidur lena sebab malas nak bangun, malas nak ganggu tidur.....nya. Wanita... lah yang dalam semalam, berapa puluh kali terpaksa bangun membuat susu untuk anak. Bila tak cukup tidur, mulalah muka nampak letih dan cepat nampak tua. Kedut-kedut pun mulalah wujud. Masa tu guna Total Effect ker, aper ker… takkan nak hilangnya.
Petua untuk kecantikkan ada dua perkara yang penting, iaitu minum air yang banyak & TIDUR DENGAN SECUKUPNYA.

4. Bagi wanita yang berkerjaya, sudahlah penat bekerja untuk membantu menambah pendapatan keluarga, bila balik rumah, semuanya... dialah yang kena uruskan. Dengan perangai anak-anak, perangai bapaknya… nak itu, nak ini.., wanita pun mulalah..... membebel, marah-marah dan bila marah-marah, banyak leter, so cepatlah jadi tua..kan selalu orang kata kalau selalu marah cepat tua.....

Kesimpulannya. ..wanita cepat tua & cepat gemuk adalah disebabkan LELAKI atau lebih tepat lagi SUAMI..

Oleh itu, hargailah segala pengorbanan isteri anda ketika dia masih hidup...........hargailah isteri anda .....dengan ucapan" terima kasih SAYANG".....wanita sangat menghargai...nya.

Mungkin sekiranya sehari sahaja isteri anda tiada, dan anda perlu memikul tanggungjawab dia untuk sementara, anda mungkin tidak mampu melakukan seperti mana isteri anda lakukan setiap hari.......fikir-fikirkanlah........sebelum terlambat

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Inilah arti abjad A sd Z

A *llah* B *eri kita hidup* C *uma seketika* D *i dunia ini...* E *lok kita muhasabah* F *ikir akan akhir hayat* G *erbang akhirat pun...