Ahad, 18 Julai 2010

Merancang Untuk Mendapatkan Anak Ketahuilah 8 perkara



Berikut adalah disenaraikan beberapa perkara yang perlu diambil tahu oleh mereka yang merancang untuk mendapatkan anak.

Tolong beri perhatian kepada perkara-perkara ini kerana ia adalah nasihat-nasihat yang diberikan oleh pakar sakit puan.

Perkara 1
Pengeluaran air mani selepas bersetubuh adalah perkara biasa. Namun jika pengeluarannya sangat banyak, maka itu luar biasa. Ia mungkin ada kaitan dengan tabiat kebiasaan isteri/wanita itu mengemut faraj selepas suaminya klimaks. Tabiat mengemut ini menyebabkan air mani suami tidak dapat bergerak dengan lancar ke bahagian persenyawaan.

Perkara 2
Untuk wanita itu pula hendaklah mendekatkan kedua-dua lutut ke dada untuk mengelakkan air mani daripada keluar sambil melegakan pembukaan faraj supaya air mani mendap dalam faraj.

Perkara 3
Posisi menyalurkan ereksi dari belakang dengan wanita menyujud juga sesuai untuk memastikan yang air mani dipancut ke dalam. Beberapa minit kemudian wanita itu boleh tidur mengiring.

Perkara 4
Waktu awal subur ialah tanda pengeluaran lendir yang semacam putih telur yang belum dimasak.

Perkara 5
Ini berlaku kerana telur dalam keadaan berkembang dan menunggu masa untuk menetas.

Perkara 6
48 jam kemudian wanita itu akan terasa imbasan sengal di paras atas ari-ari yang menandakan ‘ovulasi’.

Perkara 7
Jadi, jika hubungan kelamin dilakukan dari mulanya lendir jernih keluar dan seterusnya sehingga 2-3 hari selepas tanda ovulasi (hubungan kelamin boleh dilakukan selang-seli atau dua hari sekali), kemungkinan hamil ialah 15% dalam sebulan.

Pekara 8
Sentiasa positifkan minda anda, tenangkan fikiran (jangan stress) serta sentiasa berniat dan berdoa setiap kali melakukan hubungan kelamin.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Kisah wanita dan Rasulullah

Suatu hari ada wanita muslimah datang ke Pasar Bani Qainuqa’ untuk suatu keperluan yang ia perlukan. Ia menghampiri salah satu pedagang Yahu...